top of page

סיור הופעות מקהלת "שירן" בצ'כיה

מכתב סיכום של התלמידים

ביום שני, 28 לחודש אפריל שנת 2019, לקראת אחת אחר הצהריים - הגיע הרגע המיוחל - מקהלת שירן מעכו מתחילה את סיבוב ההופעות בפראג.

לאחר טיסה לתוך הלילה נחתנו והתחלנו במסענו לעבר המלון.

קמנו ליום חדש, יום של הופעה וסיור בעיר טפליצה הנמצאת כ60 ק"מ צפון מערבית לפראג.

ההופעה בעיר היתה משותפת עם מקהלה מקומית של הקונסרבטוריון המקומי, לפני ההופעה הכרנו ילדים מדהימים ומוכשרים ממדינות שונות ולסיום חתמנו את הופעתנו המשותפת בשיר הללויה שזכה לביצוע של מקהלה בת 70 זמרים וזמרות מכל העולם.

לאחר מכן קמנו ליומיים מלאים בסיורים בחלקים שונים בעיר פראג.

במהלך היומיים הללו הופענו הופעה מוצלחת ושמחה בבית הספר ה12 שנתי הבינלאומי בפראג ביחד עם להקת הבית ספר ותזמורת חיה בנוסף, עוד הופעה מוצלחת הייתה בקניון שנחתמה באהדה גורפת מהציבור.

והנה לאחר ימים מלאים בפעילויות וסיורים ערכיים ומלמדים קמנו לבוקר בעל חשיבות ומשמעות במסע ההופעות - בוקר יום השואה.

את היום פתחנו בסיור ברובע היהודי של פראג בעיר העתיקה שהקנה לנו תחושת שייכות וזיקה יהודית בלתי ניתנת לתיאור ולאחר הביקור ברובע היהודי הגענו לבית הכנסת "ירושלים" במרכז פראג והופענו בערב יום השואה במעמד השגריר הישראלי בפראג, הקהילה היהודית של פראג, ניצולי שואה צלולים ומרגשים ושגרירים ממדינות שונות בעולם.

ההופעה היוותה אבן דרך חשובה למקהלה שלנו וקרוב לוודאי שנחקקה בזיכרון של כולנו.

לאחר ההופעה, השבת הייתה בפתח דלתנו ולפני שנכנסה נסענו לסיור בוקר בגטו טרזינשטאט שהוסב למחנה ריכוז לקראת סוף המלחמה ממנו התבצעו טרנספורטים למחנות ההשמדה השונים ברחבי אירופה במהלך השואה.

במהלך הסיור ביקרנו במשרפות וקיימנו הופעה באנדרטת המנורה לידן.

בהמשך היום ביקרנו בעיירה קרובה לטרזין והופענו לצד מקהלה מקומית עם שם בינלאומי שהותרנו את הקהל המקומי ללא מילים.

את ערב שבת בילינו בנוכחות מארגני המשלחת בפראג וקיבלנו את השבת גם אלפי ק"מ רחוק מארץ הקודש.

נסיים בתודות, קודם כל לעיריית עכו ובראשה מר שמעון לנקרי ראש העיר ואורית אסייג, ראשת מנהל החינך, על תמיכתם בחינוך מוזיקלי בעיר.

להודות לצוות הקונסרבטוריון שלנו למורים, לאב הבית ניר, למזכירות - מיכל ותמר.

ובראש הצוות ולראש המשלחת מר דני ירון ולבן אדם מדהים שקוראים לו אמנון שדאג להבטיח לנו משלחת משמעותית, מספקת וטעימה.

תודה מיוחדת למורים, למלווה אולג, למורים לפיתוח קול - איזי, דימה ומרינה , לריקה וגיא שמאלי על עבודה בהרכבים השונים ואחרונה חביבה נודה ללב המקהלה שלנו ללובה אלכסנסדרוביץ מנצחת המקהלה האהובה.